What we think, we become

rubriken är ett utav de vanligaste citatet av buddha. vi blir vad vi tänker,översättingen på svenska. Buddhismen är den religon jag tycker är bättre än de andra religonerna. buddhismen är det religionen som är enklas att leva efter. det är inga måsten på det sättet som det är i ex kristendomen eller islam. istället för "du får inte stjäla för om du gör det kommer du till helvetet" så säger buddha "du skall försöka allt du kan för att inte stjäla, men om det händer så får du en ny chans" ( överdrift men ni fattar poängen). Och idén om karma är med helt underbar,"så du behandlar blir du behandlad själv". när jag fyller 18 skall jag konvertera till buddhismen, jag skall inte leva som munk men ändå tänka på det man skall göra !
Det var lite tycke om buddhism. iallafall nu sitter jag på golvet i mitt rum och pluggar fysik, har prov om rymden i mån. tycker det är sjuk att prata om rymden man blir nästan mörkrädd haha. Men tillexempel om mörkmateria ingen har sätt det men man vet hur det beter sig , jätte konstigt.

rubriken är ett utav de vanligaste citatet av buddha. vi blir vad vi tänker,översättingen på svenska. Buddhismen är den religon jag tycker är bättre än de andra religonerna. buddhismen är det religionen som är enklas att leva efter. det är inga måsten på det sättet som det är i ex kristendomen eller islam. istället för "du får inte stjäla för om du gör det kommer du till helvetet" så säger buddha "du skall försöka allt du kan för att inte stjäla, men om det händer så får du en ny chans" ( överdrift men ni fattar poängen). Och idén om karma är med helt underbar,"så du behandlar blir du behandlad själv". när jag fyller 18 skall jag konvertera till buddhismen, jag skall inte leva som munk men ändå tänka på det man skall göra !
Det var lite tycke om buddhism. iallafall nu sitter jag på golvet i mitt rum och pluggar fysik, har prov om rymden i mån. tycker det är sjuk att prata om rymden man blir nästan mörkrädd haha. Men tillexempel om mörkmateria ingen har sätt det men man vet hur det beter sig , jätte konstigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0